איך נשמור על עצמנו בזמן אימון בחורף ?

תזמון מצוין יש לנו.

גם חורף ( לא איסלנדי אבל בכל זאת משהו ).

גם קורונה.

גם קשה יותר להשיג ולקבל חיסון נגד שפעת.

גם חדרי הכושר סגורים ולרוב בינתיים מתאמנים בחוץ, ולכן… צריך להקפיד ולשמור על חוף הגוף.

אז מה עושים כדי להימנע מהתקררויות מיותרות ?

  • לא קופאים במקום ( גם אם מחכים לחברים המאחרים…). מתחילים תמיד בחימום קל, שזה אומר ריצה קלה מאד, קפיצות במקום, מתיחות דינמיות וכדומה. כל מה שקצת יעלה את הדופק ואת חום הגוף.
  • Be-good– בקיץ זה פשוט, ביגוד מינימלי. רק מה שממש צריך. בחורף….צריך לחשוב חם ואסטרטגי. קר לנו יותר כשמתחילים, חמים לנו יותר תוך כדי, ובסוף חשוב שנשמור על חום הגוף. מה עושים ? לחלק הגוף העליון שכבות, מומלץ דקות, וכאלה שאפשר תוך כדי להוריד בקלות ולקשור, או לחלופין לתכנן אימון כוכב שבה חוזרים לרכב ומשאירים חלק מהשכבות אחרי החימום. לרגליים ארוך, עדיף טייץ' ( כן גם לגברים ). שרירי הרגליים ובעיקר הגידים רגישים מאד לקור ואי שמירה עליהם היא מתכון לפציעות. הראש\ האוזניים הוא המגיב הרגיש והמגיב ראשון לקור. אל תתעצלו לשים כובע מתאים, באפ \ בנדנה לאוזניים או כל פתרון אחר. בימים ממש קרים אני נוהג להתארגן גם על מחממם צוואר וכפפות ריצה. לבסוף, בסוף האימון, חוץ משתייה חמה תדאגו שיהיו גם בגדים יבשים ( כולל גרביים…) להחלפה.
  • נשימה  – עדיף, לא רק כשקר, אבל כשקר עוד יותר דרך האף. למה ? אוויר שנכנס דרך האף מגיע לריאות חם יותר מאשר אוויר דרך הפה. נכון, רובנו לא רגילים וזה אולי אפילו קצת לא נוח, אבל זה שווה את המאמץ.
  • תזונה – אי אפשר בלוג בלי זה…דווקא בימים הקרים כשמתאמנים יותר בחוץ להקפיד יותר על מרכיבים שתומכים במערכת החיסונית, כמו – כורכום, סיבים תזונתיים, שמן זית ועוד.

חשוב מאד, אם ממש סוער , לא יקרה כלום אם תוותרו על אימון בחוץ ותעשו משהו אלטרנטיבי בבית. לי זה נראה נכון, חכם ובריא יותר.

בכל מקרה, מה שלא תעשו, תעשו את זה חכם, בדרך של TOTAL-E – אימון כושר חכם !

עד שנפתח מחדש אתם מוזמנים לקחת אתנו חלק במאבק לפתיחת חדרי הכושר, כי ספורט זה לא פנאי – ספורט זה ח י ו נ י, ולהצטרף לאימוני הזום בדרך של TOTAL-E.